Založ si blog

Keď to nejde na Slovensku, treba to skúsiť v Rakúsku!

Azda každý dospelý človek na Slovensku už má skúsenosti s tým, ako ťažko sa u nás zháňa práca. Svoje o tom vie vyše 400-tisícová armáda nezamestnaných, ktorí sú evidovaní na úradoch práce, ale bez nejakej reálnej šance, že príde ponuka na novú robotu. Ak sa niekto chce zamestnať, musí si voľné pracovné miesto pohľadať sám. Až 70-percent záujemcov o prácu to skúša prostredníctvom internetu. Na portáloch ako sú kariéra či profesia sú tisícky užívateľov a tak sa šanca na získanie nejakej pozície zmenšuje na minimum. Našťastie je tých pracovných portálov viac a aj v tejto sfére platí, že kto hľadá nájde. Opíšem vám dva konkrétne príklady z môjho okolia…

 

Milan z Bratislavy (43 rokov)

Pracoval som dlhé roky ako taxikár v Bratislave. V posledných rokoch sa však moja situácia začala zhoršovať. Náklady na prevádzku auta stúpali, ceny jazdného zostávali na tej istej úrovni a celkový príjem mi klesal. Respektíve, na to, čo som kedysi zarobil za 4 hodiny, som musel zrazu robiť osem hodín, teda viac krát viac času. Nebavilo ma ani dlhé čakanie na stanovištiach, navyše táto profesia je aj dosť riziková – prichádzal som do styku aj so všelijakými podivnými osobami, ktoré sa nechali odviezť na kraj Petržalky, a potom povedali, že nemajú peniaze, resp. utiekli z auta bez zaplatenia. Nehovoriac o tom, že v noci taxíkmi cestuje veľa ľudí pod vplyvom alkoholu a zažíval som s nimi veľmi nepríjemné situácie – od znečistenia auta, cez spiacich cestujúcich, ktorí nevedeli, kde sú ani kam idú až po ich agresívne prejavy hraničiace s vyhrážkami či fyzickým atakom. Jedného dňa som si povedal, že robiť taxikára už nechcem. Nájsť si inú prácu na Slovensku však vôbec nebolo ľahké. Skúšal som všeličo, ale nedarilo sa mi. Vtedy mi jeden známy poradil, aby som sa zaregistroval na pracovnom portáli. Príliš som neveril, že by to malo nejaký význam, ale urobil som to a už o týždeň sa mi ozvali z jedného obchodného reťazca v Rakúsku, aby ma pozvali na pohovor. Išiel som tam a ponúkli mi pozíciu predavača v ich supermarkete. Myslím, že pre Rakúšanov bolo najdôležitejšie, že som ovládal nemecký jazyk – ešte z mojich mladých čias, keď som robil čašníka v Mníchove. Na začiatku som trochu váhal či ma bude baviť predávať v obchode, ale rozhodol som sa to vyskúšať. V súčasnosti tam robím už piaty mesiac. Fyzicky je to náročnejšie než taxikárčina, ale na druhej strane si aj dobre zarobím. Určite viac než na Slovensku. Som skrátka spokojný a vôbec neľutujem, že som do toho išiel.

 

Olívia z Prievidze (52 rokov)

Moja mama pracovala v jednom hoteli, odkiaľ ju po dlhých rokoch krátko po päťdesiatke prepustili. Zostala doma, pol roka brala podporu v nezamestnanosti, hľadala si priebežne robotu, ale nikde o ženu v jej rokoch nebol záujem. Potom už nárok na dávky zo sociálnej poisťovne nemala a začalo nám doma peklo. Mama bola čoraz viac nešťastná, že si nemôže nájsť prácu, utápala doma svoj žiaľ občas aj v alkohole a hoci som sa jej ja a ostatní príbuzní snažili s hľadaním zamestnania pomôcť, tak sa nám nedarilo. Surfovala som každý deň po internete ako bláznivá, až som napokon narazila na portál jobdatabank.com. A na ňom som našla inzerát ponúkajúcu prácu opatrovateľky vo Viedni. Zatelefonovala som na rakúske číslo a dovolala som sa do agentúry, ktoré zabezpečovala pre svojich klientov opatrovateľské služby. Vybavila som mame termín na pohovor, z ktorého síce mala trochu obavy, lebo nemčinu mala naposledy na strednej škole, ale zvládla ho a v súčasnosti sa stará o jednu 87-ročnú pani. Striedajú sa pri nej dve opatrovateľky, takže mama pár dní robí a potom má voľno a chodí domov na Slovensko. Nesťažuje sa, celkom dobre si aj zarobí, ale hlavne je šťastná, že je užitočná a potrebná, lebo už tomu pomaly prestávala veriť.

Logika? Logika!

03.09.2018

Veď je to logické! Túto vetu počujeme tak často, že o jej zmysle nepochybujeme a ani sa nezamýšľame nad tým, o čom nás vlastne informuje. Za logické považujeme niečo vtedy, keď sa to neprieči tomu, čo vieme – našim vedomostiam či názorom; ak súvislosti medzi jednotlivými vetami (a aj časťami vety) si navzájom neodporujú a vytvárajú zmysluplný celok. Na otázku: [...]

Extrémista Rudolf Vasky vyzýva ľudí, aby v piatok so zbraňami zaútočili na Prezidentský palác

08.03.2018

Známy internetový provokatér a vloger Rudolf Vasky zavesil dnes na YouTube video, v ktorého úvode vyzýva ľudí, aby prišli v piatok 9. marca 2018 o 16,00 hod. pred Prezidentský palác aj so zbraňami s tým, že on osobne naň povedie útok a chce ho rozstrieľať na „franforce“. Až približne v polovičke svojho takmer 40-minútového príhovoru upresní, že nemal na [...]

Teraz už hádam každý bude vedieť, kto je Stanislav Lobotka. . .

05.09.2017

Bežala 3. minúta kvalifikačného zápasu Anglicko – Slovensko, rozhodujúceho súboja o prvé miesto v skupine zaručujúce priamy postup na MS 2018 do Ruska. Slovenský reprezentant Stanislav Lobotka odobral pred šestnástkou súpera loptu vychádzajúcej hviezde domáceho tímu – Rashfordovi, narazil si ju s Adamom Nemcom, nabehol do veľkého vápna, jednou nohou vo vzduchu si [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

romson

Môj život by mal byť slušný román.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 100476x
Priemerná čítanosť článkov: 6280x

Autor blogu

Kategórie